кє∂νєη¢ вєנє∂zéѕєк !!:)

2011. február 3., csütörtök

La Roche-Posay

La Roche-Posay – Cicaplast


cicaplastAzok közé az alap termékek közé tartozik, aminkről nem is értem, miért nem hallottam már korábban, mert egy perc alatt nélkülözhetetlen eleme lett az eszköztáramnak, pláne ebben a téli időjárásban, ami rémálom a bőrömnek.
A Cicaplastról Lisa Eldridge  A pattanásos bőr sminkelése videójában hallottam először. Cicaplasttal kezdi a sminkelést amolyan primerként használva, mondván védőréteget képez a bőrön és megvédi azt. Egy ilyen érzékeny bőrű embernek, mint amilyen én vagyok, mindig jól az ilyen, hát utánanéztem kicsit, és tetszett amit olvastam. Aztán vettem is egy példányt belőle, és tetszett, amit tapasztaltam, ezért most megosztom, amire jutottam.
Mi is az a Cicaplast?
A Cicaplast egy hámképződést serkentő krém, amit sérült, elváltozott bőrfelületre: irritált, hámló, berepedezett, hámhiányos bőrre, bőrgyógyászati kezelések után ajánlanak. Védőréteget képez a sérült bőrfelület körül. Antibakteriális, vízálló, felgyorsítja a bőr gyógyulását, segíti a sejtek megújulását. Átlátszó, illatanyagmentes, könnyű eloszlatni. Szájra é szemhéjra is használható.
Miért jó ez nekem?
Mert örülök, ha a bőr, amire sminkelek sima és védett. Ez jó jó annak, akit sminkelek, hiszen a sminkelés teljesen biztonságos. És jó nekem is, hiszen sokkal jobb alapra építkezem. Több, mint egy primer, mert segít regenerálni a bőrt.
Aki már sminkelt száraz, hámló bőrt, azt tudja, hogy milyen nehéz vele bánni. Télen nagyon gyakori az ilyen bőr, mert kint szeles és hideg az idő, bent pedig meleg és száraz a levegő és ez megviseli a bőrt. Az amúgy zsírosodásra hajlamos, vízhiányos bőröm néhány helyen hámlik, száraz és a szokásosnál is pirosabb (erre amúgy használok még mást is, majd írok róla is).
Hol használhatom?
Mivel a Cicaplast védőréteget képez a bőrön, smink nélkül is használom az arcomon, hiszen a bőrömet nem fújja úgy ki a szél és nem szárítja úgy ki a meleg levegő sem. Ráadásul nagyon finom tapintású lesz tőle a bőröm. A hámló foltok (jó, nem vagyok olyan súlyos eset) végre nem látszanak és nem hámlanak többé.  Ha alapozót viszek fel az egyenletesen terül el és sokáig fent marad.
Nagyon jól szuperál a rúzsok alapjaként is, de az ajakszínezők alá egyenesen kötelező, mert a bőr egyenletes, ezért a színező is egyformán terül el mindenhol. Nincsenek barázdák, ahová több szín ülne be.
Kenhető bárhová, ahol heg van, aminek a begyógyulását szeretnénk elősegíteni. De hasznos lehet olyan helyeken is, ahol a bőr kidörzsölődött vagy irritált. (Pl a nyakon, ahol rendszeresen pattanások jönnek elő, mert az odalógó fülbevalónk vagy hajunk úgy irritálja a bőrünket, hogy már fel sem tűnik.)
A tág pórusok csak minimálisan fognak tőle kisebbnek tűnni. Egy nagyon picit javít a ráncok és barázdák mélységén, de tényleg csak egy kicsit. A már meglévő sebeken nem segít, de az újak gyorsabb és jobb gyógyulásában igen. Nem helyettesíti és váltja ki sem az arckrémet, sem az ajakápolót, sem pedig a szemránckrémet.
Tipikusan szilikonos tapintású, kevés kell belőle. 40 ml-es, szűk csőrű, kis flakonban árulják például a gyógyszertárak. 2.200 forint körül van az ára.
Azért hozzá szeretném tenni, hogy sem kozmetikus, sem gyógyszerész, sem bőrgyógyász nem vagyok. A saját tapasztalataimra (és részben másokéra) építve írtam ezt a véleményt. Kérj bátran tanácsot a szakértőktől! Belinkelem de a La Roche-Posay magyar oldalát, de éppen nem működik, átirányít a nemzetközi oldalra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése